בהמשך לחשיפת 'קול חי': בית המשפט עצר את הרס בית הכנסת בקרית גת

דוד לזר No Comments on בהמשך לחשיפת 'קול חי': בית המשפט עצר את הרס בית הכנסת בקרית גת
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בהמשך לחשיפת ולמעקב אתר 'קול חי': המאבק סביב הריסת בית הכנסת 'עובדיה יוסף' בקרית גת ממשיך ועולה דרגה.

ראשוני • עיריית קרית גת מבקשת להרוס בית הכנסת: "תהיה כאן מלחמה"
המאבק נגד הריסת בית הכנסת • "ניתקו לנו את החשמל, אנחנו מתפללים לאור נרות"

השבוע התכוון הקבלן המבצע את העבודות באתר מטעם חברת הבנייה 'ק. כוכב הנגב'– להתחיל בהריסת מבנה בית הכנסת עצמו, זאת לאחר שחסם את כל הדרכים המובילות לבית הכנסת – עם בורות עמוקים, ברזלים כבדים וקרשים. למרות זאת, המתפללים המשיכו לקיים סדר יום תורני במקום, ושלוש תפילות התקיימו בבית הכנסת בכל יום.

20151203225402 (2)

בעקבות כוונת הקבלן המבצע להרוס את המבנה, פנו מתפללי בית הכנסת לבית המשפט האזורי בעיר, בכדי שיוציא צו שיורה על הפסקת ההרס במקום. בית המשפט שכבר נמצא עמוק בתהליך המשפטי של בית הכנסת – הורה על הפסקת העבדות על ידי הקבלן עד להחלטה שתינתן בדיון שיתקיים בתאריך 15.12.

מתפללי בית הכנסת סיפרו הבוקר לאתר 'קול חי' כי הפנייה השבוע לבית המשפט הגיעה בעקבות העובדה שהקבלן פנה למשטרה בעיר בכדי לשכור שוטרים בתשלום שיסייעו לו בהריסת בית הכנסת. מששמעו על כך המתפללים, הם פנו למשטרה במהירות ועדכנו אותה כי התהליך נמצא בבית המשפט.

20151203225402 (6)

"הוא ניסה השבוע לשכור שוטרים בשכר שישמרו עליו בעת שהורס את בית הכנסת. רצנו למשטרה והראינו טפסים שהכל בהליך משפטי וכך זה ההרס נמנע. לאחר מכן פנינו לבית המשפט שיוציא צו על הפסקת ההרס", סיפרו המתפללים.

על המאבק השבוע סיפרו המתפללים לאתר 'קול חי' כי "בכל יום אנחנו מגיעים לבית הכנסת זאת למרות שסותמים לנו את הגישה על ידי קרשים, אבנים וברזלים גדולים וכבדים", לדבריהם, "הקבלן עושה הכל בכדי להוכיח שאין פעילות בבית הכנסת ולכן הוא מנסה לגרום לנו לא לבוא, על ידי החסימות והבורות העמוקים שהוא חפר מסביב".

20151203225404 (3)

"למרות שהקבלן הרס את כל סביב בית הכנסת וחפר שם בורות ענק כאילו זה שטח בנייה – בכל יום ויום אנחנו מגיחים ופורצים דרך מחדש עם כל הקשיים, ומדובר באנשים מבוגרים שמגיעים עם כל הקושי והבוץ. ומתקיימות התפילות כסדרן, שחרית מנחה וערבית עם כל הבלגן. אין לכם מושג מה אנחנו עוברים כאן".

את תגובת הקבלן לא הצלחנו להשיג עד לרגע זה.

20151203225402



0 תגובות